+420 604 242 699 (Pardubice)
+420 604 242 685 (Mikulovice)


Informace o pneumatikách

Nové nařízení EU - ŠTÍTKOVÁNÍ PNEUMATIK

Od 1. listopadu 2012 musí být všechny pneumatiky prodávané v Evropě označeny štítkem s informacemi o 3 základních vlastnostech pneumatiky. Dvě se týkají životního prostředí (energetická náročnost a hlučnost) a třetí pak bezpečnosti silničního provozu. Nové nařízení EU proto vyžaduje, aby každá prodaná pneumatika měla standardní štítek s uvedením valivého odporu (viz detailní vysvětlení níže), externí hladiny hluku a brzdné vzdálenosti na mokrém povrchu (přilnavost za mokra).

Nové nařízení EU - ŠTÍTKOVÁNÍ PNEUMATIK

Štítek vypadá jako ten, na který jsou již zákazníci zvyklí ze svých domácností a spotřebičů. Zobrazuje hodnocení pneumatiky prostřednictvím tří parametrů: - Valivý odpor, který vyjadřuje dopad na spotřebu paliva a tím také na emise oxidu uhlíků - klasifikace od A do G. - Přilnavost k povrchu za mokra, měřeno brzdnou vzdáleností na mokrém povrchu - klasifikace od A do G. - Externí hlučnost - měřeno v  decibelech (dB).

Proč je důležité sledovat hloubku dezénu pneumatik?

Rozsáhlé výzkumy německých organizací TÜV a Dekra hovoří varovnou řečí: příčinou téměř každé druhé dopravní nehody je nedostatečná hloubka dezénu pneumatik.
Legislativa je přitom v řadě zemí v této problematice liknavá a stanovená minimální hloubka dezénu 1,6 mm je podle zkušeností příliš nízká.
Nová osobní pneumatika má obvykle hloubku dezénu cca 8 mm. Je důležité si uvědomit, že se v přímé úměře ke snižující se hloubce dezénu zhoršují i jízdní vlastnosti opotřebovávané pneumatiky. Pokud tedy jezdíte na pneumatice s hloubkou dezénu na zákonné hranici, tj. 1,6 mm, používáte pneumatiku, která je téměř z 80 % opotřebovaná. Tomu pak odpovídají i zhoršené jízdní vlastnosti a snížená bezpečnost, která je patrná zejména při jízdě na mokré vozovce.
Pokud je hloubka dezénu u zimních pneumatik nižší než čtyři milimetry, odborníci ze společnosti Barum Continental doporučují pořídit celou novou sadu pneumatik. V případě, že výška dezénu na zimních pneumatikách klesne pod tuto hranici, záběr a brzdy na sněhu - specifická vlastnost zimních pneumatik - se znatelně zhorší.

Jak správně hustit pneumatiky?

Správné huštění pneumatik by se nemělo podceňovat. Minimálně jedenkrát měsíčně by se měl zkontrolovat správný tlak v pneumatikách dle daného typu a značky vozidla. Tlak v pneumatikách se má měřit před jízdou (tzn. v chladném stavu). Nezapomeňte, že správným huštěním pneumatik zachováte nejenom bezpečnost, ale i životnost pneumatik.



© 2017, PNEUMATIKY DRBOUT s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑